Waarom organic supplementen het beste om te gebruiken

Op de een of andere manier is het normaal geworden dat we onze voeding moeten aanvullen met vitamine- en mineralencapsules of -tabletten om de voedingsgaten aan te vullen die we niet uit onze maaltijden halen. Waarom werken nagemaakte vitaminen dan niet hetzelfde als de vitaminen die van nature in ons voedsel zitten?

Een studie uit 2002 concludeerde dat noch synthetische, noch gedeeltelijk synthetische voedingsstoffen hetgeen kunnen bereiken wat natuurlijk voedsel kan. Normaal voedsel wordt namelijk beter in je lichaam opgenomen dan voedingssupplementen.

Voedsel is complex

Het bevat tientallen micronutriënten, cofactoren, enzymen en fytonutriënten die synergetisch samenwerken. In voedsel zitten vitaminen in de vorm van enzymen of co-enzymen. Veranderingen in deze natuurlijke structuren vernietigen het voedende effect dat deze voedingsstoffen in ons lichaam hebben.

Ze zitten niet in de juiste hoeveelheden. Het nemen van geïsoleerde voedingsstoffen kan gevaarlijke onevenwichtigheden in het lichaam veroorzaken. “Te veel” van een voedingsstof kan de waarden van andere voedingsstoffen ernstig beïnvloeden (zoals een teveel aan Vitamine D een tekort aan Magnesium veroorzaakt en een teveel aan Zink een tekort aan Koper). Wij raden het echter wel aan om gebruik te maken van organische voedinsupplemten en kruiden. Ik koop ze zelf altijd op cognitionboosters.com.

Volwaardige voedingsstoffen vs voedingssupplementen

Volwaardige voedingssupplementen, plantaardige vitaminen, plantaardige supplementen dat in een natuurlijk klimaat is gekweekt, biedt optimale gezondheidsvoordelen. Dit omvat zaden, noten, peulvruchten, fruit, granen en groenten. De complexe structuur van de voedingsstoffen en vitaminen die in deze voedingsmiddelen worden aangetroffen, kunnen eenvoudigweg niet in een laboratorium worden nagebootst. Het is net alsof je iemand om een wortel vraagt en hij je een betacaroteenpil geeft. De wortel geeft je een volledig spectrum aan voeding waarvan je lichaam weet hoe het die op natuurlijke wijze moet afbreken en gebruiken. De pil daarentegen geeft je lichaam één geïsoleerde vitamine.

We weten dat een dieet vol fruit en groenten in verband wordt gebracht met het verminderen van het risico op veel chronische ziekten die samenhangen met het ouder worden, zoals kanker,1,2,3,4,5,6,7 hart- en vaatziekten,8,9,10 beroerte,11,12 ziekte van Alzheimer,13 osteoporose,14, 15 en diabetes 16,17.

De meesten van ons zouden meer fruit en groenten aan ons dieet kunnen toevoegen, maar het probleem is niet alleen slechte voedselkeuzes. Stress, spijsverteringsproblemen, ziekte en medicatie kunnen ook leiden tot voedingstekorten. Wanneer dit het geval is, is voedsel vaak niet genoeg en hebben we supplementen nodig om de voedingsstoffen binnen te krijgen die we nodig hebben om gezondheid en welzijn te bevorderen.

 

 

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.