Vergeet je mentale gezondheid niet

Soms zijn er momenten waarop alles mis gaat. Problemen op het werk, een ziek familielid, financiële problemen… Het zijn veel voorkomende problemen. Maar soms voel je je verdrietig of naar zonder dat je weet waarom. Helaas vinden veel mensen het moeilijk om het over hun mentale gezondheid te hebben, en blijven ze maar werken en doorgaan met de dagelijkse routine zonder voor zichzelf te zorgen. Echter, dit zorgt alleen maar voor meer problemen, want in het ergste geval kom je terecht in een vicieuze cirkel. Hoe je voor je mentale gezondheid zorgt lees je hier.

Schaam je niet

Iedereen voelt zich wel eens naar, of het nu een dag, een week of maandenlang duurt. Schaam je niet en praat over je gevoelens. Vraag om hulp aan je partner of een familielid. Vraag je vrienden om een luisterend oor. Mensen die zeggen dat je je niet aan moet stellen moet je negeren, want ook jij mag je slecht voelen.

Zit je iets heel persoonlijks dwars? Iets waar je met niemand die je kent over wilt of durft te praten? Dan kan chatten met een psycholoog de oplossing zijn. Wat het ook is, praat er met iemand over.

Ga op zoek naar het probleem

Om de oorzaak van je nare gevoelens op te lossen moet je natuurlijk wel eerst weten wat dat precies is. Soms is het duidelijk, maar vaak is het een combinatie van veel dingen. Het werk is oké, je kunt alle rekeningen betalen, je gaat niet vaak op pad met vrienden maar belt ze wel af en toe… Alles lijkt goed te gaan. Maar misschien heb je juist behoefte aan meer sociaal contact, of ben je toe aan een nieuwe baan waar je talent eindelijk erkend wordt. Een psycholoog op afstand kan je helpen de oorzaak van je verdrietigheid of depressie te vinden. 

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.