afvallen

Verantwoord afvallen met maaltijdvervanger shakes

Het is vroeg in de morgen, je moet zo weg naar je werk en je staat in de slaapkamer jezelf in een net gewassen spijkerbroek te persen. Nu is het een waar gegeven dat een spijkerbroek die pas uit de was is een stuk strakker zit dan eentje die je al een paar dagen aan gehad hebt. Toch is het moment dat je de broek met moeite over je bovenbenen kan schuiven of de knoop niet meer dicht kan doen, de laatste waarschuwing: je bent zwaar aan het worden. Het is tijd om er nu wat aan te doen, en laat me een ding vertellen; tenzij je zwanger bent is het kopen van een nieuwe broek in een grotere maat zeker niet het juiste antwoord.

De knop omzetten

Hoewel je het voor jezelf vaak nog wel enige tijd kunt goedpraten, is het toch op een gegeven moment raak, je bent bezig met te dik te worden. Dat te zwaar, was vorige week al toen je je broek amper dicht kreeg, nu krijg je je broek gewoon niet dicht. Het is tijd om te stoppen met snoepen, om alle sausjes te laten staan en zeker tijd om even niet uit de frituur te eten. Het hoeft maar een paar kilo te zijn het gevoel voor jezelf tussen zwaar en dik, maar wanneer je het inziet is het in veel gevallen al aan de late kant.

Tip: Maaltijdvervanger Kopen Online | Shakes toepasbaar in ieder dieet

Tijd om per direct actie te ondernemen en de kastjes door te spitten. Wanneer je genoeg wilskracht hebt kan je de lekkere dingen erin laten zitten, wanneer je dit niet hebt is het tijd om ze eruit te halen en te vervangen voor gezonde producten. Probeer meer eiwitten toe te voegen aan je dieet, probeer na het avond eten niet meer te snoepen en laat frisdrank en andere suikervolle drankjes staan. Wanneer het echt maar één of twee kilo’s zijn die ervoor zorgen dat je broek niet meer dicht gaat zal je binnen twee weken gegarandeerd verschil zien. Wanneer je erg fanatiek bent kan het maar zo zijn dat je broek de volgende keer als deze uit de was komt ook niet past, maar dit keer omdat hij te groot is.

Afvallen een aantal simpel toe te passen tips

Hieronder vind je een aantal simpel en snel toe te passen trucjes om snel verschil te zien op de weegschaal. Zelfs als je enkele van deze toepast is de kans al erg groot dat je verschil gaat zien!

  • Maak tijd voor je eten
  • Stop met diëten en verander je voedingspatroon
  • Stop met het drinken van frisdrank
  • Drink geen alcohol
  • Drink voldoende water
  • Af en toe zondigen is nodig

Een aantal van bovenstaande dingen is logisch, maar een aantal dingen zal ook totaal lijnrecht op je idee tegen over afvallen staan. Maar het is vrij simpel allemaal, wanneer je met aandacht eet zal je erachter komen dat je minder eet. Wanneer je dus een maaltijd aan tafel nuttigt met elkaar zal je minder eten dan wanneer je voor de televisie zit bijvoorbeeld.

Verbreek patronen

Een van de patronen die veel mensen hebben is het telkens op een andere manier af proberen te vallen. Dieet hier, een dieet daar en het werkt allemaal net niet helemaal. Je valt wel af maar veel komt er gewoon weer bij, anders zou je niet opnieuw gaan diëten. Een aantal van de dingen die je gewoon uit je voedingspatroon zou moeten schrappen om gewicht te verliezen is het drinken van frisdrank en sap. Wanneer je drie glazen sap of cola op een dag drinkt, is dit al snel meer dan 300 calorieën! Een kilo vet kwijt raken betekent dat je 7000 calorieën moet verbranden, de rest is duidelijk. Wie echter slim wil zijn en de vol suiker frisdrank gaat vervangen door de light variant, is ook niet zo goed bezig als verwacht. Doordat je je lichaam voor de gek houdt met een suikervervanger (en vaak nog een ongezonde ook) heb je grote kans dat je hier nog meer honger van krijgt en uiteindelijk meer eet dan je binnen zou hebben gekregen met een non light variant. Een ander patroon wat wellicht wat lastiger te doorbreken is, is het stoppen van het drinken van alcohol, naast de calorieën die het bevat is ook nog eens aangetoond in onderzoek dat het je stofwisseling kan vertragen met ruim 70%.

Uitgelicht: Afslankshakes: kickstart jouw dieet met verantwoorde shakes

Een van de dingen die je zoveel kunt drinken als je wilt is water, of dat nu water met of zonder prik is maakt geen verschil. Je kunt echter er wel voor kiezen om je water een smaakje te geven, door er vruchten of kruiden aan toe te voegen. Een erg lekkere dorstlesser (zeker in de zomer) die niet al teveel suikers bevat. Daarnaast is het heel erg belangrijk om in de gaten te houden dat wanneer je erg op je voeding let zeker wanneer je beperkingen stelt. Dat je af en toe ook mag zondigen, niemand komt 2 kilo aan van een patatje eten of een taartje. Het is daarom belangrijk dat je jezelf ook dingen gunt. Wanneer dit soort momenten 5 keer in de week voorkomen is het alweer een ander verhaal. Dan is het tijd om weer bij het begin te beginnen.

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.