gezond blijven

Tips om gezond te blijven

Hoewel we het niet allemaal willen horen, weten we het allemaal: fit blijven is niet gemakkelijk. Vragen zoals wat is de beste elektrische fiets kan je niet zomaar beantwoorden, daarom geven we hier 5 tips om fit te blijven!

 

1) Doe het kleinste wat je kunt doen: Heb je 10 minuten of 15 minuten over? Je kunt de makkelijkste activiteiten doen zoals zwemmen, tennissen, hardlopen, yoga, nog een keer fietsen, kies je fiets via Amslod Fietsen Review. Heb je die resterende uren op zaterdag of zondag? Waarom doet u dan niet aan lichaamsbeweging? U kunt een aantal mooie eenvoudige stretchoefeningen doen, joggen op het strand of oefeningen doen in uw appartement. Wat u ook doet, sla het niet over. Je hebt geen speciale uitrusting nodig. Neem gewoon wat trainingskleren mee en je bent klaar om te gaan!

Sporten begint bij de basis

2) Leer de basisbewegingen van elke sport kennen: Zodra je de basisbewegingen van elke sport begrijpt, kun je de regels ervan onder de loep nemen. Daar zijn er bijna duizend van. Van hoe een tennisbal wordt gegooid tot hoe je een voetbal schopt, deze regels zijn nodig om te beginnen. Als je over dit stadium heen kunt komen, dan is het gemakkelijker om vast te houden aan wat je aan het doen bent. Met fietsen is Amslod middenmotorfietsen ervaringen van belang om in het achterhoofd te houden.

 

Hoewel veel trainers, yoga leraren, tennis coaches en trainers nieuwe dingen willen leren, stoppen ze misschien met datgene waar ze goed in zijn. Maar als ze hun kern kennen, kunnen ze andere sporten met meer gemak op zich nemen. Ook kunnen ze het hele jaar door één sport blijven doen, wat veel beter is.

De sleutel is de balans

3) Probeer niet te veel te doen: Fit worden is iets heel anders dan fit blijven. Als je twee weken per week moet trainen, doe dat dan. Als je vijf uur yoga per dag wilt doen of een uur wilt fietsen, dan kun je dat doen. Als je meer probeert te doen dan je gewend bent, kun je snel burn-out raken. Als je probeert om sporten als hardlopen, zwemmen of fietsen een uur of langer per dag te doen, dan moet je dat waarschijnlijk niet doen. Kijk gewoon of je genoeg tijd hebt voor één of twee specifieke sporten. Concentreer u daar dan op en probeer niet de hele loop van uw leven aan te passen aan uw fitness.

 

4) Doe het rustig aan en probeer jezelf niet te pushen: In de sport heeft men het over het gebruik van hersteltijd. Als je jezelf teveel blijft pushen, dan zul je burn-out raken en stoppen met het te willen doen.

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.