Simpele tips voor het verliezen van gewicht

Het lijdt geen twijfel dat gewichtsverlies een enorme uitdaging kan zijn, maar het wordt gemakkelijker als je een idee heeft over natuurlijke tips voor gewichtsverlies om uw doel voor gewichtsverlies te bereiken. Er zijn tal van tips voor gewichtsverlies, maar hoe je kunt vinden welke het beste bij je past! Veel mensen geven het op in de strijd om af te vallen, alleen omdat ze niet op de hoogte waren van het legitieme pad om een ​​gezond doel van afvallen te bereiken. Maar voordat je aan de reis van gewichtsverlies begint, moet je je lichaam, geest en ziel voorbereiden op een gezondere levensstijl.

Dit zijn de beste tips om je gezondheid te verbeteren en je te helpen af ​​te vallen:

Vullen met vezels

Je kunt vezels vinden in gezond voedsel zoals groenten, fruit, bonen en volle granen. Sommige onderzoeken hebben aangetoond dat het eten van meer vezelrijke voedingsmiddelen je kan helpen om je overgewicht te verminderen.

Welnu, je moet je inname verhogen door bonen aan je salade toe te voegen, haver te eten voor het ontbijt of te snacken op vezelrijke noten en zaden.

Stop met toegevoegde suiker

Toegevoegde suiker, vooral die je consumeert via suikerhoudende dranken, is een van de belangrijkste redenen voor ongezonde gewichtstoename en gezondheidsproblemen zoals diabetes en hartaandoeningen. Dat is de reden dat het wegsnijden van voedsel met veel toegevoegde suikers gewoon een ongelooflijke manier kan zijn om extra kilo’s te verwijderen.

Het is erg belangrijk op te merken dat voedingsmiddelen die worden gepromoot als “gezond” of “biologisch”, veel suiker kunnen bevatten. Daarom kan het kopen van voedingsetiketten een must zijn voordat je ze koopt.

Controleer je dagelijkse calorie-inname

Als het gaat om gewichtsverlies, moet u een duidelijk beeld hebben van het aantal calorieën dat u dagelijks consumeert. Je vindt verschillende tactieken om het aantal calorieën te berekenen dat u dagelijks moet consumeren en dit aantal wordt gebruikt als richtlijn om u te helpen bij het maken van uw maaltijdprogramma en trainingsprogramma.

Gebruik kleinere platen

Nou, het klinkt raar, maar je moet kleinere borden en kommen gebruiken omdat er minder ruimte is om voedsel te vullen om je bord er vol uit te laten zien. Met deze specifieke aanpak is het waarschijnlijk dat u 20% minder eet, en het is waarschijnlijk dat u zich net zo vol voelt, vooral als u langzaam eet. Bovendien helpt dit om vervorming van componenten te voorkomen.

Stop met geraffineerde koolhydraten

Als je een koolhydraatrijke maaltijd consumeert (veel rijst, pasta, brood of frites), dan begint je lichaam insuline af te geven om te helpen bij de instroom van deze glucose in je bloed. Samen met het reguleren van de bloedsuikerspiegel, doet insuline 2 dingen: het voorkomt dat de vetcellen vet aan het hele lichaam afgeven om als brandstof te verbranden (omdat het altijd de bedoeling is om de glucose te verbranden) en het creëert meer extra vetcellen om opslaan wat je lichaam niet kan verbranden.

Eindelijk kom je aan en ook je lichaam heeft nu meer brandstof nodig om vetten te verbranden, waardoor je meer eet. Omdat insuline gewoon koolhydraten verbrandt, verlang je naar koolhydraten en begin je een vicieuze fase van het consumeren van koolhydraten en het winnen van kilo’s. Dus als je probeert af te vallen, dan moet je deze fase doorbreken door simpelweg koolhydraten te verminderen.

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.