Is komkommer gezond?

Komkommers bestaan ​​voor ongeveer 95 procent uit water, waardoor ze een zeer lage energiedichtheid hebben, wat betekent dat ze een kleine hoeveelheid calorieën per gram voedsel bevatten. Hoewel ongeschilde komkommers vezels en kleine hoeveelheden vitamines en mineralen bevatten, zijn gepelde komkommers geen geweldige bron van voedingsstoffen, tenzij je er veel van eet. Komkommers voegen echter smaak en textuur toe aan salades en andere gerechten die ze bevatten.

Macronutriënteninhoud van een komkommer

Een 8 1/4 inch ongepelde komkommer bevat:

  • 2 gram eiwit,
  • 0,3 gram vet
  • 11 gram koolhydraten
  • inclusief 1,5 gram vezels

Dit is slechts een kleine hoeveelheid van deze voedingsstoffen, al bedraagt ​​de vezel in de hele komkommer 6 procent van de dagwaarde.

Komkommers goed voor je ogen

Hoewel komkommers niet zoveel luteïne bevatten als groene bladgroenten zoals spinazie, bevat een ongeschilde komkommer 69 microgram luteïne. Luteïne is een fytochemische of plantaardige chemische stof die het risico op oogproblemen zoals leeftijdsgebonden maculaire degeneratie en cataract verlaagt. Het werkt met een andere fytochemische stof, zeaxanthine genaamd, dus u krijgt de meeste voordelen als u voedingsmiddelen zoals eieren, rode paprika’s, druiven of sinaasappels consumeert die deze chemische stof samen met uw komkommer bevatten.

Gewichtsverlies

Komkommers bevatten elk slechts 45 calorieën, of 8 calorieën in een portie komkommerplakken van 1/2 kopje. Je kunt veel voedsel eten met een lage energiedichtheid zonder veel calorieën te consumeren, en dit kan je helpen minder voedsel te eten dat veel calorieën bevat. Eet voor de maaltijd een komkommer- en slasalade als je wilt afvallen. Vergeet niet om de hoogcalorische dressing over te slaan.

7  gezondheidsvoordelen van komkommer

Net als onze gember is gezond bericht heeft een komkommer ook vele gezonde voordelen.

  1. Houdt je gehydrateerd. Omdat komkommers voor 95% -96% uit water bestaan, hydrateren ze diep en helpen ze bij het verwijderen van gifstoffen uit je lichaam.
  2. Houdt je nagels sterk. Het hoge silicium / kiezelzuur gehalte in de komkommers helpt je nagels te splijten en te breken.
  3. Goed voor je ogen. Door gekoelde komkommercirkels over uw ogen te plaatsen, kunt u wallen en wallen onder de ogen verminderen.
  4. Ze zitten boordevol voedingsstoffen. Ons lichaam heeft mineralen en vitamines nodig om goed te kunnen werken. Een komkommer heeft je dagelijkse dosis vitamines. Enkele van de vitamines die in komkommers worden aangetroffen, zijn onder meer: ​​vitamine A, C, K, ijzer, calcium en kalium, wat de immuniteit verhoogt, je energie geeft en je stralend houdt.
  5. Vermindert stress. Snijd een hele komkommer in stukjes en doe deze in een pan met kokend water. De voedingsstoffen en chemicaliën uit de komkommer reageren met het kokende water en geven via de stoom de heilzame eigenschappen vrij. Dit zorgt voor een kalm en ontspannend aroma in de atmosfeer.
  6. Goed tegen kanker. Verminder uw risico op verschillende soorten kanker door komkommers in uw dieet op te nemen. Verschillende onderzoeken tonen het kanker bestrijdende potentieel ervan aan.
  7. Alkaliserend. Ze corrigeren de zure onbalans in je lichaam, wat kan bijdragen aan ziekte. Wanneer uw lichaam een ​​alkalische toestand heeft, hebben ziektekiemen de neiging om voet aan de grond te krijgen.

Komkommer mocktail

Laten we het gezonde met het lekkere combineren!

Ingrediënten

  • Vers limoensap
  • Verse dille
  • Verse komkommers, geschild, in blokjes gesneden en verwerkt om hun sap te krijgen
  • Komkommersap
  • Lichte agave nectar
  • Sodawater

Instructies

Om het komkommersap te maken, schil je een grote komkommer, snijd je in vierkanten en verwerk je het in een keukenmachine, sapcentrifuge of blender. Voeg vers limoensap, lichte agave nectar toe voor zoetheid en frisdrank. Meng vervolgens een cocktailshaker.
Voeg ijs toe en garneer met verse dille en een plakje komkommer. Genieten!

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.