Hoe drink je voldoende water op een dag?

Het is algemeen bekend dat het gezond is om veel water te drinken. Toch is het best lastig met alle verleidingen die tegenwoordig op de loer liggen. Overal kun je gemakkelijk frisdrank, ijskoffie of zelfs alcohol aanschaffen. Erg lekker en handig, maar natuurlijk niet zo gezond. Om het wat makkelijker te maken om voldoende water te drinken geef ik je in deze blog een aantal tips.

1. Begin al in de ochtend

Als je jezelf aanleert om in de ochtend nadat je opgestaan bent direct een glas water neemt, zul je de dag al goed beginnen. In de nacht verlies je veel vocht door te zweten en vaak snakt je lichaam dan naar een groot glas water. Je kunt eventueel ook een flesje water naast je bed zetten.

2. Neem een thermoskan mee voor onderweg

Onderweg naar school, kantoor of gewoon een dagje weg? Zorg dan dat je een thermoskan vult met lekker koud water. Deze thermoskannen houden niet alleen water warm, maar kunnen het water ook juist uren koud houden. Schaf een thermoskan aan, dan ben je meteen goed bezig voor het milieu in plaats van die plastic flesjes water overal te kopen.

3. Zet water neer in je gezichtsveld

Het is bewezen dat als je iets ziet, je sneller de neiging hebt om hiervan te drinken. Zet je glas, thermoskan of fles dus op een zichtbare plek neer. Zo drink je automatisch meer water.

4. Gezonde alternatieven

Niet zo’n zin in water? Ga dan voor koffie of thee. Een thermoskan is zo gevuld en kan urenlang meegaan. Geen zin in warm drinken? Voeg dan munt, citroen of gember toe aan je water. Een perfecte dorstlesser en net zo gezond als normaal water! Ook stimuleert dit je om meer te drinken op een dag.

5. Installeer een reminder app

Er bestaan speciale apps voor op je telefoon die je eraan kunnen herinneren om meer water te drinken. Je kunt natuurlijk ook zelf wekkers instellen op je telefoon om je een reminder te geven.

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.